söndag 23 januari 2011

Rotade fram finfin burk från garaget...

 Efter mitt fynd med vasen igår gick jag på upptäcktsfärd här hemma och hör och häpna men jag gjorde ett fynd. En riktigt häftig burk från Carl.M.Magnussons Choklad- & Karamellfabrik i Malmö :). Den är väldigt sliten och där är lite rost på den men jag vågar inte angripa den för hårt så att jag riskerar att bli av med färgen. När jag hittade burken var den fylld med något som liknade kalkpulver och luktade vitlök. Jag vågade inte fundera närmare på vad det var utan utgick att det var just kalk blandat med vitlök (vilket man hade förr för att hålla råttorna borta från isoleringen mellan golv och tak). Nu står burken i alla fall på plats i köket och idag ska jag åka till Förmedlingscentralen i Tyringe för att se om jag kan hitta ytterligare lite fynd till vårt hus.





En av de absoluta fördelarna med att flytta in i ett hus där den förre ägaren inte tar med sig ett skit är att det finns massa spännande saker att upptäcka. Tyvärr har min käre sambo redan innan min tid sett till att slänga en massa fina saker som hade varit räddade om jag varit med från början. Men det är ju inget att gräma sig över nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar