måndag 24 januari 2011

Plåt med pompa och ståt

Nu har ytterligare ett gäng med plåtburkar hittat sin plats i vårt kök. Efter gårdagens tripp till Förmedlingscentralen i Tyringe kunde jag stoltsera med en kaffeburk och en kanna till min servis. När jag väl kom hem fick jag ett gäng burkar från Olas mor med. Mycket trevligt!


På en av hyllorna i köket står nu massvis med burkar. De två till höger innehåller kaffe och kaffefilter och de båda stora burkarna till vänster står tomma. Kryddburkarna i mitten är fulla med kryddor, dock är jag tveksam till om de är något vidare att äta dem :)


De här kryddburkarna hade Ola redan när jag kom in i bilden. Mycket bra att han inte gjort sig av med dem.


En av dagens favoriter är pepparkaksburken som får agera tidningsställ. Det blev väldigt fint. Nu ska jag hålla kväll och förbereda mig för en fältdag med hela gänget på jobbet imorgon.

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar