lördag 15 januari 2011

Härliga lördag...

 En härlig lördag än så länge. Frukost bestående av nybakta bullar är avnjuten (se recept på http://ettbrodiugnen.blogspot.com/2011/01/grova-frukostbullar.html). Det är nog något man borde göra oftare, baka bullar till frukost alltså. Nybakat bröd är helt klart underskattat. Förövrigt så spenderades gårdagskvällen med att hänga upp mina nya tavlor! Äntligen har alla mina foton kommit. Så efter mycket funderande lyckades vi enas om i vilken ordning tavlorna skulle hängas upp sen var det bara att spika och hoppas på det bästa.

Den ena väggen i köket pryds av tavlorna ovan. Den översta bilden till vänster är en forsythia från mina föräldrars trädgård och bilden bredvid den är en överblommad maskros, även den fotograferad i mina föräldrars trädgård. Båten på andra raden är fotograferad på båtkyrkogården i Karlskrona (se tidigare inlägg http://snorkelfarmor.blogspot.com/2009/08/batkyrkogarden.html) för fler bilder därifrån. Sen är den en bild på en lupin med en daggdroppe. Jag kommer inte riktigt ihåg vart jag tog den bilden men den är ju fin ändå. Bilden på bänken är tagen i Karlskrona strax intill där jag bodde tidigare. Bilderna på rad tre är en maskros, ett lönnlöv (fotograferat på en promenad genom Tollarp en gång) och en tusensköna. Den nedersta bilden är en mossa som jag fotograferade på en skogspromenad i Alnaryd.


På en annan vägg i köket hängde vi ett gäng med träd även dessa fotograferade av mig. Eken till vänster är fotograferad vid Ovesholms slott, allén är fotograferad precis utanför huset och den sista eken är fotograferad på en promenad mot Brearöd.

Jag är mycket nöjd med mina tavelväggar. Köket blev fantastiskt fint och det är något vacker att titta på varje gång man passerar genom köket. Underbart blev det. Nästan så att det var värt att vänta på tre paket från samma företag för att få bilderna :)

Over and out...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar