tisdag 11 december 2012

Snökatten

Min lille Svante är otroligt rädd för att vara ute. Det är så nytt och han vill gärna ha dörren öppen så att han kan fly in i tryggheten när andan faller på. Tyvärr tillåter inte vädret att dörren står på vid gavel så han får vara ute när vi är ute. Häromdagen smet han dock ut och plumsade rakt ner i snön. Något förvånad tittade han upp med snö över hela sig och tog sig sedan en snabb svängom på gårdsplanen innan han sprang till dörren och ville in.



 I hönshuset har hönsen valt att hålla sig inne nu när snön envisats med att fara fram. Tupparna njuter av solen genom de något smutsiga fönstren.

Jag trodde en gång i min enfald att lutningen på fönsterkarmen i hönshuset skulle göra att hönsen inte ville vara där. Men ack vad jag bedrog mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar