söndag 30 december 2012

Made by Emma

Senaste färdiga projektet när det gäller stickning blev klart häromdagen. En mössa med stjärnmönster (tror det hette så).

Mönstret går om 4 maskor där man stickar 1 rät maska, 3 maskor tillsammans utan att låta dem lämna stickan, omslag och sedan samma 3 maskor tillsammans igen. Man ska alltså ha samma mängd maskor med sig av stickan som man hade från början. Nästa varv stickar man 4 maskor aviga och sedan börjar det om. Jag stickade min mössa på rundstickor och fick således förskjuta mönstret två maskor varje varv för att inte mönstret skulle hamna uppe på varandra. Så det varvet när de aviga maskorna stickats färdigt och det är dags att börja på mönsterbiten igen lyfts två maskor över som tas med i mönstret först som de två sista istället för de två första maskorna.

För att göra mina alster lite mer roliga och lite mer jag har jag låtit köpa ett gäng med namnlappar som jag syr på mina saker. Det känns lite lyxigare på något vis.

Nu är det godkväll för min del så att jag orkar med ett fint nyårsfirande imorgon.

Ses nästa år gått folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar