torsdag 3 februari 2011

Vind, lera och lampor

Ibland blir jag väldigt irriterad på väldigt onödiga saker. Idag har jag till exempel spenderat flera timmar med att tänka elaka tankar om dimma, regn, blåst och leriga åkrar, och då speciellt detta i kombination med att jag måste traska runt på dem. SUCK! I dessa tider är det svårt att förstå varför man älskar sitt jobb i fält större delen av året men man får väl betala priset för att slippa sitta på en stol och titta på solen genom ett fönster hela sommaren. Då ska jag vanka runt på härliga vallar och fina betesmarker och lapa sol samtidigt som jag ritar ett och annat streck i handdatorn. Kanske blir det till att klappa en och annan ko också. Imorgon när jag återigen ska spendera dagen i ett blåshål ska jag försöka fokusera på det. Tänk sol, tänk värme, tänk positivt :). Det Positiva med att springa runt i markerna redan nu är förvisso att man får uppleva dagsljuset vilket faktiskt gör mig något piggare i min förövrigt trötta vintertid. Både jag och Ola har konstaterat att jag är väldigt styrd av solen. På sommaren klarar jag mig med minimalt med sömn medan nu på vintern känns det som att jag inte kan få nog. Jag skulle kunna sova jämt.

Förövrigt kan jag meddela att jag har fått mina lampor! Hör och häpna. De är på plats och de pryder den hur bra som helst. Verandan är återigen vacker, mycket vacker.

Nu ska jag ge mig på att uppdatera lite hemsida, undra just om jag kommer ihåg hur man gör :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar