onsdag 9 februari 2011

Mysdag med vårkänslor

Idag har vi efter några frustrerande samtal till EON fått tillbaka vår ström (inte för att samtalen dit hjälpte med att det gick snabbare utan jag fick bara möjligheten att berätta för dom vad jag tyckte :)). Men nu struntar vi i strömproblematiken och övergår till roligare ämne. Idag har jag knallat runt på Kulturens Östarp. Ett fantastiskt ställe som jag varmt rekommenderar. Jag tänker själv åka dit igen när lövsprickningen är igång. Mmm underbart var det. Så med ett par stackars bilder tagna med min mobilkamera ska jag försöka visa lite fina saker :)

 En av gårdarna har halmtak, kalkade korsvirkesväggar och en fantastisk stenlagd gård. Vid gården finns ett svinhägn som är hur trevligt som helst, dock utan svin så här års.
 Bredvid huset står en stor avenbok och ser mystisk ut. Jag gillar den skarpt.

En översikt över gården. I förgrunden syns kvarnen. Mycket trevligt ställe. Tyvärr ser man inte på bilderna hur härligt fåglarna sjöng och hur skönt solstrålarna kändes. Ni får helt enkelt blunda och fantisera själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar