söndag 20 februari 2011

Alltså vad är det för människor som jobbar på sjukvårdsupplysningen egentligen??!!

För en vecka sedan var jag duktig och röjde slån i "min" fägata och lyckades få en pigg i mitt vänstra lillfinger. Vant ryckte jag ut piggen och fortsatte med röjningsarbete. På kvällen svullnade fingret upp och jag tvättade det och grejade men svullnaden gick inte ner. Under veckan som gick la sig till slut svullnaden hyffsat, så pass att jag kunde inse att där satt en gigantisk pigg kvar!! Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att kolla om jag var tvungen att åka in till jourvårdcentralen eller om jag kunde vänta tills på måndag. Damen jag pratade med tyckte att jag skulle åka in bums eftersom det var slån och det är ju faktiskt lite giftigt. Jag kunde inte riktigt åka in med en gång så jag åkte in i eftermiddags istället. När jag suttit där och glott i en och en halv timme blir jag inkallad och sedan hemskickad med orden "sjukvårdsupplysningen har skickat hit dig i onödan. Ditt ärende är inte akut så du får boka tid på din vårdcentral imorgon istället". Hade jag haft donnan från sjukvårdsupplysningen där hade jag skallat henne!!

Jaja. Nu sitter jag här i soffan och spanar in min lilla gris :)

Gördis myser under filten så jag får sitta här och frysa, men vad gör man inte för sina lilla katt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar