måndag 21 februari 2011

Jag ska inte spy mer galla nu...

Nu har jag spytt galla så att det räcker över vården och dess arbetare så jag ska inte längre nämna mina 7 h på sjukhuset (för en pigg!!) utan lämna det för en liten reflektion över begreppet en stund. För mig är en stund någonstans mellan en kvart och en halvtimme. På sjukhuset verkar en stund kunna vara någonstans mellan 4 h och evigheten. Men jag köper det, en stund är ju inget fast begrepp och det finns kanske ingen norm för hur lån en stund är men om man säger 5 minuter borde det inte rimligtvis vara lika lång tid oavsett var man befinner sig eller vilken position i samhället som man har? Jag tänker mig att det är lite samma sak som att 5 kilo alltid är fem kilo. Det kan uppfattas olika som det klassiska exemplet med 1 kg bly eller 1 kilo bomull som man ska släppa på fötterna. Så självklart kan man då uppleva de där 5 minutrarna som olika långa men att klockan faktiskt verkade hålla med mig om att de där 5 minutrarna hade blivit 25 stärker min tro i att det inte är jag som har en skev verklighetsuppfattning utan det var den andre parten i frågan som inte riktigt har kläm på begreppen.

Nu ska jag bädda ner mig och hoppas att mitt nu bortdomnade finger har återfått normal funktion imorgon.

tjingelitjopp

Ps. piggen är ute nu. Det var en 8 mm lång slåntagg som nässlat sig in i mitt lillfinger. Jag fick se den på ultraljud med idag... märkligt... mycket jobb för en pigg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar