måndag 28 februari 2011

Tulpaner, massage och Palmemord

Idag är det den siste februari vilket jag firade med att köpa billiga tulpaner på torget och unna mig en helkroppsmassage. Fantastiskt! Så nu sitter jag här med en kopp te, ett par russin och datorn vid köksbordet medan Gördis ligger och ålar på golvet bredvid stolen. I bakgrunden tuggar tvn och ett hett ämne är Palmemordet. Det är på dagen 25 år sedan det hände och man kan inte annat än att konstatera att polisen klantade till utredningen lite genom att inte följa de vanliga rutinerna. Å andra sidan kanske man inte ska klandra dem, det blev väl kaos när de insåg vem som blivit skjuten. Jag såg ett tvprogram om händelsen för ett tag sedan och blev mäkta imponerad av den mängd papper som samlats i ärendet. Jag tror de sa 250 hyllmeter. Det är helt galet! Vi diskuterade det här hemma och konstaterade att vi hoppades att mördaren testamenterar vapnet till polisen den dagen han/hon dör så att det kan få en lösning någon gång.

Nu ska jag sluka det sista teet innan jag ska krypa ner i bingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar