torsdag 17 februari 2011

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...

... och ibland blir det precis som man tänkt sig.
Idag blev det inte riktigt som jag tänkt mig. Jag fick min nya köttkvarn (tredje i ordningen) och inte heller denna var bra. Så jag startade felsökningen igen. Jag testade min mammas köttkvarn på min assistent och det funkar alltså borde det inte vara själv assistenten det är fel på. Men om jag testar min köttkvarn på min svärmors assistent så passar den där men inte på min maskin. Något är märkligt (observera att vi alla tre har samma typ av maskin men olika årgångar, vilket innebär att det är precis samma tillbehör till dem alla tre). Detta är mycket märkligt och jag har pratat med tillverkarna som inte kan annat än att hålla med. Hur tusan ska jag kunna felsöka om allting är rätt ibland (men inte tillsammans) och allting är fel ibland? Så på måndag får jag skicka iväg hela assistenten och hoppas på att den kan få bli hel och frisk någon gång. Det vore trevligt iaf... Jag har ju ändå fått en sprillans ny assistent så den borde ju fungera perfekt kan man tycka.

Nu ska jag gå och njuta av att min älskade sambo kommit tillbaka hem efter två dagar på vift i Ljungby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar