tisdag 15 februari 2011

Så attans kallt...

Den här blåsten är inte bra för varken mig eller vårt hus. Fönstren är otäta så temperaturen inne är bara runt 15 grader hur vi än eldar. Kylan ute är i sig inget problem om inte vinden tryckt in den genom rutorna. Galet är det. Nu sitter jag här med stickad tröja, fårskinnstofflor, te och två katter och ändå är jag så hiskeligt kall. Brrr. Dessutom känner jag att jag börjar bli förkyld. Mannen sover i soffan bakom mig, till och med han har fått på sig både inneskor och filt och det säger en del om vår inomhustemperatur! Nog om det.

Igår fick jag, på ett förvisso inte så romantiskt sätt, ett gäng tulpaner av min käre sambo. Eftersom han hatar sånna kommersiella jippon blev jag trots förvarningen och min egen närvaro vid inhandlandet förvånad. För att inte göra honom allt för obekväm gav jag honom fin fina (och för den delen snordyra) chokladpraliner och sen köpte jag ett genispel till oss. Vi fick en mycket trevlig kväll tillsammans igår. Nu ska jag se om jag kan hitta något att glo på medan jag arbetar med att få upp värmen.


So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar