lördag 18 januari 2014

Vad gör djuren när det snöar?

Jag har inte velat säga något innan men nu är det dags att våga hoppas på en bra utgång. Mina kaniner har fått ungar. De är en vecka gamla nu och vad jag vet har endast en unge dött. Kaninerna kör en samordnad tillvaro denna gång och har lagt bona precis jämte varandra. Jag skulle gissa på att det är ett och samma bo.

Freja pysslar och fixar där inne. Om ni undrar varför örat ser ut som det gör så är det för att hon hade en otäck örininflammation i höstas och delar av örat dog. Hon har nu tappat det mesta av den döda huden med unantag för en bit närmast öronbasen. Jag vet inte om den kommer trilla av eller sitta kvar men vad gör det när hon mår bra och är glad igen. En liten kämpekanin är hon och nu är hon mamma igen.

 Så här ser det ena boet ut. Man ser inte så många ungar men man hör och ser att pälsen rör sig när man tittar in till dem.

 Svante sprang efter mycket om och men ut en runda i snön idag men ångrade sig snabbt och kom in igen. Nu ligger han utslagen på sängen och snarkar högt.

Det är alltid lika intressant att fotografera katterna, de vill mer leka än ligga och vara fina. Underligt nog. Jag är dock ganska nöjd med att ha lyckats fånga honom på bild i samma ögonblick som han slickade sig runt munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar