söndag 24 mars 2013

Nykomlingar på Norregård

Eftersom den senaste veckan bestått av förberedelser för att ta emot mina nya djur har jag haft dåligt med tid att uppdatera här på bloggen så nu ska jag försöka introducera er i vad som hänt här på sistone.

Hela förra veckan var jag sysselsatt med att bygga ett kaninhus till den blivande kaninpappan och i fredags hämtade jag honom.

 Här är han. Putte heter han. Kanske inte världens bästa namn men nu är det det namnet han lyssnar på så det känns lite onödigt att byta.

När jag ändå var i krokarna neråt södra Skåne lyckades jag passa in att hämta lite fler höns. Så fina höns med. 6 fina hönor och en ståtlig tupp. Natten mellan fredag och lördag fick de bo i rummet innan hönshuset för att jag skulle kunna vara med när jag släppte ihop dem med min andra flock på morgonen efter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar