tisdag 26 mars 2013

Barnaby och hans gäng

Nu är hönsen tillsammans och ordningen har lagt sig i hönshuset men det var något stimmigt precis när de släpptes samman.

Tupparna skulle göra upp om vem som skulle vara bossen i hönshuset och det blev en del salgsmål innan de slutligen kom överens.

 Jag var beredd på en längre strid men min unga tupp hade inte jättemycket att sätta emot den stora Barnaby (som nyköpet heter) även om det på denna bild är han som flaxar runt.

 En av mina tidigare hönor verkar vara lite sugen på att lägga sig att ruva så jag hoppas att hon håller kvar vid dessa tendenser så att det kan bli lite kycklingar på Norregård till våren.

 En av de nyinköpta hönsen. Mycket vacker och ståtlig.

Här ser vi Barnaby med en av mina tidigare höns. Som ni ser är han lite blodig efter den tidigare fighten med den andra tuppen men inga större skador och han kan nu stolt gå runt i sitt nya hönshus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar