torsdag 7 november 2013

När stormen lagt sig

Två intensiva veckor har passerat och jag har inte haft tid till någonting samtidigt som jag gjort hur mycket som helst.

En storm, ett strömlöst dygn, en trettioårsdag och massor med jobb och en del stickning.

Förra veckan inleddes med en kraftig storm som gjorde oss strömlösa i lite mer än ett dygn och mitt under detta kom betongbilarna med betong till källaren men det gick vägen. Strömmen är tillbaka och betongen är på plats. Stormen lämnade dock sina spår efter sig. Gräsmattan är fylld med grenar.

 En del av stenmuren har rasat samman. Jag ser verkligen inte fram emot att lava upp den igen till våren. Jag och maken har renoverat stora delar av vår mur kring trädgården och det är ett väldigt slitsamt arbete.

På den ena kastanjen bröts en del större grenar av och när vi kom hem från jobbet låg de tvärs över vägen så vi fick asa iväg dem för att lyckas komma in med bilarna på logen.

Men nu är det lugnet efter stormen och jag ska tillbringa kvällen med en film och lite stickning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar