måndag 7 oktober 2013

Trädgårdspyssel

När vi gifte oss fick vi ett gäng presentkort på plantskolorna runt om i trakten och nu har vi påbörjat användandet av dessa. Eftersom det är rea och halva priset på allt lyckades vi inte göra av med alla pengar men en del har vi lyckats shoppa upp.

I vår fruktträdgård finns det nu ett plommonträd och två äppelträd (äppelträden är flyttade från trädgården och ut i fruktträdgården).

Inne bland björkarna finns det en nyinköpt tall och ett ginkoträd.

Inne i trädgården finns nu ett gäng nyplanterade träd och buskar bland annat ett näsduksträd, en japansk fliklönn, en magnolia, en benvedsbuske, ett gullregn, kaprifol, hybridsyren och rhus.

Kvittenträdet som vi fick i bröllopspresent har fått flytta ut på trekanten där jag har mina trädgårdsland.

Det känns som att det blev jättebra. Jag är mycket nöjd. Dessutom for jag på att kapa ner lite buskar idag när jag kom hem från jobbet så nu sitter jag här med darr i armarna efter att ha kapat något för stora grenar med en något för klen sekatör. Så nu ska jag njuta av stickning och te innan jag kryper till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar