måndag 21 oktober 2013

Så söta att man smälter

Mina små kaninungar har nu hoppat ur bona. I lite över två veckor har jag spänt väntat på att de små skulle krypa fram. Allt för att inte störa dem. Ni anar inte hur svårt det varit att låta dem va!

 Fyra stycken små söta var där. Tre stycken i det ena boet och en ensam i det andra. Men när jag kom hem efter jobbet idag hade de flyttat ner den ensamma ungen till de andra. Mao mina kaninhonor kör någon form av kollektiv. Mycket modernt tycker jag.

 Det är lite svårt att få bra bilder när det är halvskumt och jag inte vill använda blixt. Ni får helt enkelt vänta på bättre bilder till helgen när jag kan vara där ute när det är ljust.

 Kan ni förstå att dessa små ska bli så stora som mina andra små lurvbollar?

Gudomligt söta. Jag är en stolt matte måste jag säga. Efter flera misslyckade avelsförsök och ett bestämt uttalande om att det blev kastrering av Putte om det inte fungerade denna gång. Åh så lycklig jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar