torsdag 20 juni 2013

Vissa saker måste mogna

Sedan förra sommaren har jag sagt att jag skulle röja och göra om "oljerummet" till ett planteringsrum men hur jag än tjatat på mig själv har det inte blivit gjort - förrän nu.

 Detta var mitt utgångsläge. Ett rum fullt med allt i en sådan oordning att det knappt gick att ta sig in.
Oljerummet kallas rummet för att det när vi röjde där första gången (ja, vi har gjort det en gång innan) stod det kvar massa tunnor, hinkar, burkar ja allt som kan innehålla någon form av olja och fett stod där.

 Efter några timmars jobb hade kaoset förvandlats till något användbart.

En sådan befrielse det är att gå in där nu och det känns verkligen som att jag kommer spendera många stunder med plantering och annat trädgårdsfix där inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar