tisdag 18 juni 2013

Gott, gottigott gott

En varm sommardag och jag var så hiskeligt sugen på melon men när jag skar upp vattenmelonen så såg jag hur torr den var. Efter att envist smakat en bit för att inse att den var precis så torr och tråkig som den såg ut skar jag upp den till djuren istället. Och de blev glada.

 Det tog inte många minuter innan allting var slut hos kaninerna.

 Observera att alla kaniner går tillsammans. Det har de gjort i två veckor nu och först nu är herrarna tillbaka i sin hage och damerna får klara sig själva. Så hoppas vi nu att det blir lite kaninungar och att tjejerna ska klara det bättre denna gången.

 Herman älskade verkligen vattenmelon och han såg till att även skalet försvann.

 
 Även hönsen älskade vattenmelonen.

Det är så härligt att höra deras kluckande när de får något de gillar. Så underbart ljud det är.

Förövrigt har jag nu två höns som ligger på ägg så nu får vi hålla tummarna för att det även blir lite kycklingar om ett par veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar