måndag 24 juni 2013

Att hitta sin stil

De som känner mig vet att jag till största delen går runt i kjol. Ett par jeans har jag inte ägt sedan gymnasiet och andra byxor än träningsbyxor eller fältbyxor är inte heller något jag springer runt i. Förrän jag häromdagen hittade ett par gamla piratbyxor som jag hade en dag. Jag kände mig lite obekväm men ändå på något vis okej. Det jobbiga med byxor är att de har en tendens att kasa ner (till skillnad från kjol som gärna kasar uppåt istället). Det kändes som att jag inte gjorde annat än gick och drog i linningen men det är väl en vanesak.

Jag har förövrigt köpt mig ett par nya klänningar på sistone med varav en känns så där 60-talsaktig och väldigt trevlig. Jag har dock ingen bra bild på hela klänningen så det får komma senare. Dock gör den mig väldigt inspirerad att sminka mig och sätta upp håret i en piffig boll på sidan och drömma mig bort några årtionden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar