torsdag 21 februari 2013

Gammalt blir som nytt

När sambon köpte gården här stod här ett gammalt kylskåp från General motors en Frigidaire master från 1939. Den var i ganska krassligt skick men nu står den i vårt kök nylackad och fin.

 Så här såg det ut från början.

 Och så här blev det.

Det är min bror som lackat det med en vit pearl med blå effekt. Så i vissa ljus och vissa vinklar ser man en blå ton på skåpet.

Jag har sagt det förr men jag säger det igen, gamla saker har mer konkreta uppmaningar. Danger zone låter helt klart farligt. Jag hade nog inte ätit maten om skåpet den stod i sa att det var farligt.


 Denna fina dekal är instansad i luckan till frysfacket.

Och denna dekal sitter på dörren.

 På de eftermonterade svenska eldelarna satt denna.

 Och bak på skåpet satt den här.

 Här bygger vi ihop skåpet igen. Orginalisoleringen läggs tillbaka i dörren.

 Dörren är färdigmonterad.

Baksidan är monterad. Dock har vi hoppat över att montera på en del el eftersom vi ändå inte kommer att använda skåpet som kylskåp. Det är nämligen något oekonomiskt.

I dagsläget använder jag kylskåpet som förvaring av kokböcker. Väldigt trevligt!

Det blev toppenfint i köket och jag är väldigt glad att det blev fixat. Vi har pratat om att göra vid det så länge nu så det var nästan så jag trodde att det inte skulle bli av. Nu är det bara lite lister som ska monteras sen är det helt färdigt.

Tack snälla bror för att du gjort ett toppenjobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar