måndag 2 maj 2011

Magnolia, nässlor, vinbär och potatis

Alltså magnolia är nog det vackraste som finns. Hela jag blir helt lycklig när jag tittar på en. De underbara blommorna, de fantastiska ljuset som blir när man står under den. Håller ni inte med? Jag ska definitivt se till att plantera en i min trädgård så fort gräset fått fäste. För att stilla mitt eget sug och fira min broders 25-årsdag planterade jag åtminstone en magnolia i hans trädgård. Vad jag längtar tills min trädgård kryllar av blommor och buskar. Snart snart snart! Tills dess överöser jag mitt trädgårdsland med kärlek. Igår sattes potatisen i backen och även morötter och kål såddes. Ett par pallkragar har fixats av käre sambon så snart ska även kryddväxterna få flytta ut. Det ska bli så spännande. Det första året som jag är med trädgårdsland. Jag har införskaffat ett gäng jordgubbsplantor som ska i backen i morgon eller på onsdag. I söndags såg jag även till att några vinbärsbuskar blev nedgrävda och idag var jag och tittade på havtornsbuskar. På fredag kommer det in nya på plantskolan så då ska jag slå till. 


I torsdags gjorde jag nässelsoppa för första gången i mitt liv. Eftersom jag var så duktig när jag plockade blev det båda frusna portioner soppa samt en del förvällda nässlor som kan användas till brödbakning eller liknande när lusten faller in.

 Nu ska jag hålla en lugn kväll och njuta av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar