torsdag 5 maj 2011

En dag i Blekinge

I går var jag i Blekinge tillsammans med ett gäng kollegor. Vi arbetade både länge och väl och gick i både fina och mindre fina marker.

 Dagen bjöd på mycket en och mycket sten.

Ekarna har börjat få fina små löv. Man blir glad i hela själen.

Och slånet blommar. Det är så vackert. Nästan så vackert att jag glömt bort eländet med slåntaggen i fingret tidigare i år... Men bara nästan.



Två fantastiska sorters påsk-/pingstliljor förgyllde dagen. Undra om man kan få tag i sådan lökar någonstans... Någon som vet? 

 Ytterligare en vacker växt som jag längtar tills att jag kan njuta av i min egen trädgård, kaprifol!
En väldigt annorlunda ek. Den var väldigt kompakt och grenig. Känslan på marken var lite spöklik. Jag skulle inte vilja vara där en regnig höstdag. Men nu en vår i trevligt sällskap gick det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar