söndag 29 maj 2011

Det växer så det knakar...

Just nu känns det som att hela Norregård står i blom och att alla växter formligen stormtrivs här. Jag hoppas att det förblir så.

Jag tog mig en liten tur i trädgården idag och beskådade mina trädgårdsland och annan fin växtlighet. Jag var tvungen att stå och lukta på oxeln en stund. Det är en underbar doft som gör en alldeles glad.

Dessutom är den otroligt vacker. Jag är så glad att vi äntligen sågat ner de björkar som tidigare stod och trängde den.

Vår gräsmatta börjar förövrigt få en grön ton av små spridda strån. Tänk att det snart ska vara en riktig gräsmatta där. Underbart kommer det att bli. Nästa sommar ska jag bara gå runt på den och mysa hela dagarna (när jag inte har en massa annat för mig förståss :))

 Potatisen som jag kupade förra veckan växer så det nästan går att se när man tittar på dem.

 Mina grönsaker i pallkragarna växer också med otrolig kraft. Snart kanske man kan skörda den första salladen.

 Till och med den zucchinin som jag förgrodde inne men som frös när jag satte ut den har repat sig och verkar bli bra den också.

 Strax bredvid mina pallkragar växer mängder av gråfibbla.

Nu ska jag fundera över vilka trädslag vi ska plantera i vår allé och hur fin vår gårdsplan kommer bli när vi avslutat vår sommarprojekt med att fixa den. Åh det är så härligt nu. Det händer massvis med saker och mängder av projekt kommer bli färdiga snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar