söndag 6 mars 2011

Trädgårdsmässan

Igår var vi på trädgårdsmässan och givetvis även den parallella hem och villamässan i Malmö. Otroligt mycket folk och massvis med saker. Så nu har man skaffat sig behov man inte hade innan. Värst var trädgårdsmässan. Det var så mycket jag ville ha och ville göra att jag tror jag måste sluta jobba och bli rik för att kunna genomföra det. Men det är fantastiskt med inspiration och nu flödar den verkligen. Jag vill verkligen ut och börja i trädgården nu. Fast det får nog bli att vänta tills våren kommer hit och vintern verkligen ger med sig. I väntan på det pysslar jag om mina fröer och drömmer mig bort.


Ett av inköpen under mässan. En riktigt fin orange blomma. :)


Även en köttätande växt införskaffades och den hänger nu fint på verandan. Jag hoppas att den ska trivas där.


Fröerna som jag sått till min kryddträdgård börjar ta sig. Det är bara myntan som inte vill visa sig ännu men det hoppas vi att den snart gör.

I övrigt införskaffade jag även fröer för att anlägga en 20 kvm stor äng. Jisses vad vackert det ska bli här sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar