måndag 16 september 2013

Lite trädgårdsfix

Nu i höst har jag planer på att gräva upp lite rabatter i min trädgård för att kunna fylla den med blommor så småningom. Eftersom jag fick en leverans av växter från både svärmor och vänner fick jag gräva ner lite grann nu i förväg för att växterna ska överleva.

Hela rabatten ska grävas upp så fort dahliorna ska lämna backen men tills dess får det vara lite tillfälliga lösningar för mina nykomlingar.

 I säcken finns lite prydnadsgräs och skottkärran är full av kärleksört.

 Bredvid kärleksörten har jag även spridit ut massor med fröer som jag hoppas tar sig.

Den är väldigt trevlig i färgen för att vara rosa (en färg som jag inte har så hiskeligt mycket positiva erfarenheter av, men det kanske kan ändra sig det med, precis som med blått).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar