måndag 30 september 2013

Älskade höst

Nu är den äntligen här, den älskade hösten. Jag älskar verkligen hösten. De fina färgerna och glädjen över solen när den tittar fram mellan gråa dagar. På sommaren förväntar man sig lätt att den ska vara där och blir besviken när den inte är det och när den är framme är det bara så man tycker att det ska vara. Nu på hösten förväntar man inte sig något annat än mörker, regn, rusk och gråa dagar och därför blir man så glad när solen tittar fram och man tar sig tid att uppskatta den och glädjas med de timmar den skiner.

På morgonen dansar solstrålarna in på verandan och gör mig så glad.

 På kvällen kan jag kura upp mig i soffan med en kopp te, stickning och massor med tända ljus.

Och nytt sedan helgens städryck är en nypimpad stickhörna i vardagsrummet. Jag måste säga att jag blev mycket nöjd. På sikt ska den tråkiga lampan bytas mot något finare men man tager vad man haver så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar