tisdag 24 september 2013

Finlandsäventyr i Uleåborg

Ännu en gång har jag begett mig till Finland och denna gång är det inte massa minusgrader utan fantastisk höst.

 Medan svägerskan tillbringade förmiddagen i tentasalen tillbringade jag den samma i Uleåborgs botaniska trädgård.

 Lyckliga jag inne bland kakaoträd och orkideer.

 Märkliga växter och frukter avlöste varandra


 Ute i parken var det så väldigt vackert. Jag hade inga problem att tillbringa 3 timmar på egen hand här.

 Dammar, plattsättningar, planteringar och skog. Allt i en stor mix.

 Några av planteringarna.

 En del av skogen som ingick i den botaniska trädgården.

 Jag valde en av de många stigarna och traskade iväg.

 Smakade några blåbär.

 Svängde in på en mindre stig.

 Kom tillbaka till parken och spanade ut över en av de många dammarna.

 Njöt av fantastiska utsikter.

 Sprang upp för flacka trappor.

 Filosoferade bland kullarna innan jag mötte upp Maria på skolan där vi åt lunch innan vi tog bussen in till city.






2 kommentarer:

  1. Sååå vackra bilder Emma!Jag gillar också hösten med alla vackra färger!

    SvaraRadera