måndag 26 mars 2012

Ett hiskeligt jobb att lava stenmur

För den som trodde att det var enkelt att lava stenmur kan jag meddela att så inte är fallet. Dock vill jag påstå att det är enklare att lava muren från grunden än att reparera en del mitt i en mur. Eftersom jag provat på båda delarna har jag enligt min egen bedömning fog för det jag påstår.


Den här delen har jag lagat, man kan se på färgen på stenarna vilken del som är mitt verk och vilken del som är intakt.

 Gången mellan trädgården och trädgårdslandet är numera bara en smal gång och inte längre lastarbrett.

 Så den här delen har vi lavat från grunden.
Även här kan man se vilka stenar som vi lagt dit och vilka stenar som var där tidigare.

Vi är nöjda och vi håller tummarna för att det ska hålla åtminstone så länge vi lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar