tisdag 24 januari 2012

Läsa är fantastiskt

Jag har kommit in i en period av läsning. Jag känner att jag inte vill göra annat än att läsa. Boken som just nu ligger framför mig och väntar på att bli läst ytterligare lite i är Finger lickin' fifteen av Janet Evanovich. En underbar bokserie som jag följt under några år. Det började med ett loppisfynd på gymnasiet och nu har jag (med avbrott för ett gäng andra böcker) hunnit ifatt den svenska översättningen och helt enkelt fått gå över till den engelska. Jag har ett gäng böcker till liggandes som ska läsas i serien. Fram till bok 18 och sen ett par mellannoveller som inte räknas in i den ordinarie räkningen sas.

För den som gillar fartfyllda och roliga böcker kan jag varmt rekommendera denna serien om prisjägaren Stephanie Plum. Jag skrattar mig tårögd emellanåt för att nästa stund gräma mig över hennes otur och trots de överdriva situationerna kan jag känna igen mig i mycket. Och då inte i de exakta händelserna utan känslan man upplever vissa stunder.

Jag måste också nämna att om man känner sig osäker på att läsa böcker på engelska så är dessa en bra början. Det är enkelt språk och böckerna är otroligt lättlästa. De tar slut på ingenting känns det som. Så för er som tvekat - Gör inte det längre!

Nu övergår jag till Stephanies värld en stund. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar