torsdag 12 januari 2012

Hård vind i byarna

... men även på landet.

Idag har har arbetsdagen bestått av ett ohyggligt väder. Dagar som denna önskar man att man satt på kontoret. Charmen med mitt jobb lös verkligen med sin frånvaro idag. Kultgängets första gemensamma fältdag för året spenderades utanför Ystad där vädret (helt enligt prognos) var otämjt. upp emot 24 m/s i byarna som det så fint heter men jag lovar att det var precis lika stark vind på åkern. Två ombyten kläder blev dyngsura så först nu många timmar senare känner jag mig ordentligt tinad. Så nu sitter jag här framför datorn med en stor kopp te, tända ljus och en knorrande katt. Livet är bra härligt ändå.

Efter denna blåsiga och kyliga dag blev det bara en kort visit hos kaninerna. Jag får kompensera det med en längre stund imorgon och en lång stund till helgen. Kanske är det dags att dom får komma ut och se den vida världen med. Kanske slänga upp lite galler i trädgården om vädret tillåter. I vilket fall blir det kvalitetstid.

Nu ska jag njuta av stunden och kela med katterna.

Godkväll gott folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar