söndag 11 september 2011

Lökarna är i jorden

Nu har jag spenderat en hög med pengar på tulpaner, krokusar, påskliljor och pingstliljor av olika slag. Dessutom råkade det bli lite andra växter med så nu längtar jag till våren när allting (förhoppningsvis) kommer att titta upp och pryda min rabatt. Det ska bli så roligt. Tulpanerna går i rött, gult, svart och rosagrönt. En mix av påskliljor ska bli spännande att se. Där fanns otroliga mängder på utsidan nu är bara frågan om alla egentligen är vanliga påskliljor när dom tittar fram.

Jag tog mig dessutom i kragen och planterade mina sticklingar som stått i vatten ett tag så nu har ytterligare två porslinsblommor kommit i jorden. För ett tag sedan var jag inte särskilt förtjust i porslinsblommor men som en blixt från klar himmel (och en kollega med många sticklingar) har dom nu blivit något jag älskar och de finns i varje rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar