måndag 18 juli 2011

Rabatt och krukor

Häromdagen var vi och köpte blommor till rabatten och de är nu på plats där de ska vara.

 Det blev en del liljor och blå hibiskus bland annat. Tanken är att det ska bli en del rosor så småningom men det får vänta tills fasaden är iordning.

 Förutom rabatten så piffade jag till gårdsplanen med lite krukor som jag fått till låns av min kära mor. Krukorna fyllde jag med kryddor från mitt land. Jag har för avsikt att avveckla mina pallkragar och första steget blev att förflytta kryddträdgården till krukor istället.

 I dessa tre krukorna växer pepparmynta, mynta, gräslök och rosmarin.

 Här står min basilika, oregano och persilja samt ett litet fågelbad. Det är dock ont om fåglar i det och den främsta användningen får nog ses som katternas vattenhål.

Här växer dill, citronmeliss och timjan.

Fördelen med flytten av kryddorna är inte bara att jag avvecklade pallkragen och fick en vacker gårdsplan utan att jag helt plötsligt fick kryddväxterna otroligt nära köket. Mycket bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar