fredag 22 juli 2011

En effektiv ineffektiv dag...

Idag har det verkligen känts som att jag inte gjort ett dugg men när jag nu tittar tillbaka på dagen så har jag ändå producerat en del. Först var jag och hämtade Topsi i morse (hunden som jag ska vara helgmatte åt denna helgen) sen efter det fick det blir lite slappande, det är ju trots allt min sista semesterdag. Efter det och en stor kopp te började jag skrapa fönster och har nu sett till att två fönster är helt fria från färg. Nu ska de bara slipas, oljas, grundmålas, kitas och målas med. Men först ska jag få tag i glasmästaren så att jag kan få lite nya glas där de gamla var trasiga. Detta trodde jag var dagens enklaste uppgift men ack nej. Den där glasmästaren har bestämt sig för att inte svara så trots upprepade försök ända sedan 9 i morse har jag fortfarande inte lyckats beställa några rutor. Typiskt! Men jag ska försöka en gång till innan jag ger upp.

Nu håller jag på att förbereda kvällen. Jag har marinerat revben som nu ligger och gottar sig i ugnen. Till det ska vi har nyskördade potatisar, morötter, brytbönor och sockerärtor (allt från det egna landet). Det kommer bli en fin kväll, lite vin till det så blir det toppen.

Jag önskar alla en trevlig kväll för det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar