torsdag 1 maj 2014

Blommande valborg

En solig och fin valborg blev det som en avslutning på detta årets april. Ovanligt varm och det känns som att sommaren är runt hörnet.

 Mina röda löjtnantshjärtan blommar

 Magnolian är nästan i full blom

 Några tulpaner är kvar, vissa har blommat över.

 Bollvivan har blommat i nästan en månad.

Avslutningsvis var min familj här och vi grillade, åt gott och eldade lite brasa. Eld är underskattat. Det är så fascinerande och underbart lugnande att titta på. Dessutom luktar det gott och jag längtar mig bort till Blekinges skogar, medeltidskläder, glada människor och lek. Kanske, kanske kommer jag att göra det igen. Kanske, kanske kommer jag damma av mina ylle- och linklänningar. Kanske, kanske kommer jag leka i skogarna igen. Den som lever får se om det någonsin händer igen. Jag är mest rädd att jag kanske har kvar minnena som så mycket roligare och så mycket mer speciella än vad jag kommer uppleva det nu och jag vill inte skrota mina fantastiska minnen från en fantastisk tid, en tid långt bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar