söndag 13 april 2014

Morgonstund har guld i mun...

Igår morse gick tillät jag mig ha sovmorgon genom att ställa klockan på 8 men min kropp ville annorlunda och vaknade pigg 6.30. Så det var inte mycket annat att göra än att gå ut och fora djuren och ta tag i dagen.

 En liten puss och kram av Svante blev det.

 En stigande sol en disig morgon.

 Fuktiga blommor på persikoträdet.

 Just nu är detta träd nog något av det vackraste i trädgården.

 Bollvivorna har börjat blomma.

 Eftersom maken fortfarande låg och sov tog jag mig en skön promenad i solen.

 Jag njöt av alla åkrar och betesmarker som breder ut sig och hur jag för en gångs skull kunde njuta av de öppna vidderna utan att känna vinden.

Jag förundrades över att rapsen redan (om än bara vissa plantor) blommar. Det känns lite för tidigt. Så det är väl till att hoppas att vädret håller i sig så att det inte blir en köldknäpp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar