onsdag 9 april 2014

Efter vintern väntar jobb

Efter en mild vinter kunde jag konstatera att ogräsen frodats i galen takt. Jag kunde knappt se att det skulle finnas jordgubbar i jordgubbslandet.

Efter många timmars jobb kunde jag till min glädje konstatera att det fanns några plantor kvar där bland alla maskrosor, kvickrot och nässlor.

 Rabatterna har också fått en liten rensning och blommorna börjar så sakteliga titta fram.

 Akleja och pioner på gång.

 Julens hyacinter pryder nu vårens rabatter. De känns på något vis mer fantastiska där än i en kruka på julen (även om doften av hyacint är det samma som doften av jul).

Pärlhyacinten har också börjat blomma på sin plats.

Det är tur att växter ger så mycket ro i själen att det är värt slitet för att få dem att trivas. Åhh vad jag längtar tills hela trädgården är överfylld av växter (om några år då alltså).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar