torsdag 24 april 2014

Morgonhäng

Som jag skrivit så många gånger förr så är morgonen min tid. Jag är pigg och glad och jag har hela dagen framför mig vilket innebär att min hjärna planerar dagen i tron om att jag är Hulken och Stålmannen kombinerat. När väl kvällen kommer är jag slut som en tok och får sorgligt nog ofta inse att mina planerade projekt fick ge vika för den bristande tiden. Även om jag innerst inne vet att saker tar lång tid kan jag aldrig sluta hoppas att jag kan göra det lite fortare och lite bättre.

I alla fall. En perfekt morgon börjar med lite djurpyssel för att se till att alla har mat och vatten och så att jag får lite välbehövligt godmorgonkel. Sen tar jag en liten promenad, antingen i trädgården för att njuta av blommor och allt vackert vårt hem består av eller en tur i omgivningarna för att känna morgonluften. Efter det blir det en härlig frukost. Lite gröt med bär och frön, en macka, juice och te. Glöm aldrig teet. Mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar