söndag 28 juli 2013

Smögen - femte stoppet dag 3

Det femte och sista stoppet för dagen blev Smögen. Jag har velat dit sen jag var liten. Jag kom ihåg det som fint och trevligt men jag blev lite besviken måste jag säga. Utseendemässigt var det väldigt fint men det var inte så trevligt folk där. Hela stället kryllade av allt för fulla, allt för rika och inte alls människor i min smak. Vi traskade en kvällspromenad och bestämde oss för att inte återvända på morgonen som vi först hade tänkt.

 Utsikten från bron över till Smögen var väldigt fin.

 Och väldigt högt upp var det.

 Kvällshimlen gjorde sig verkligen mot stenholmarna i havet.

De små fiskestugorna som låg i varje krök av ön var trevliga men när man kom till Smögenbryggan fylldes vi av fasa och sprang därifrån. Det är synd på en så fin och mysig ö men smaken är som baken och det finns ju helt uppenbart folk som vallfärdar till Smögen för just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar