torsdag 14 juni 2012

Stämmer det där med Karl-Alfred?

Idag har det skördats spenat. Mycket spenat. Mina spenatrader har verkligen kämpat på, jag har skördat och ätit spenat varje dag men idag bestämde jag mig för att göra första stora skörden och förvälla till vintern. Vi äter otroligt mycket spenat och i vinter hoppas jag slippa köpa frusen spenat utan att sommarens skördar ska kunna fylla upp boxen bra.



När jag gav mig an det här projektet passade jag på att använda mitt nya loppisfynd, svampkorgen, som fungerar utmärkt som skördekorg med.

Den var precis lagom stor för att skörda spenat, jag tror dock att den är lite stor som svampkorg om man tänker på mängden svamp som jag brukar hitta.

Sen var det bara att fylla vasken med vatten och skölja dem i omgångar för det blev en massa spenat.

 Och här har vi hela rubbet förvält och klart, nu väntar vi bara på att det ska svalna så att det kan åka ner i frysen.

Så med denna mängden spenat redan nu (dessa rader lär ge stora mängder spenat ännu ett tag, plus att jag har två nysådda rader med som precis kommit upp) så hoppas jag att det stämmer det där med Karl-Alfred. Att man blir stark av spenat alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar