onsdag 13 juni 2012

om bara värmen kom...

... så skulle mina jordgubbar vara vackert röda istället för så här gröna. De har storlek som mogna jordgubbar men det saknas något. Eller vad tycker ni?


Idag hade jag storslagna planer, tyvärr var min hjärna mer effektiv än min kropp.
Planen var:
1. Städa i "oljerummet" (rummet där förre ägaren förvarade massa olika oljor och diverse konstigheter.
2 Måla taket i hönshuset
3 Skörda spenat
4 Springa en runda
5 Mysa med djuren
6 Umgås med sambo

Jag började med att städa i oljerummet vilket var ett betydligt större projekt än jag kunde föreställa mig. kl.22.18 stängde jag dörren och kände mig nöjd. Full med energi blev jag lite besviken när jag insåg att det började bli mörkt och att klockan var just 22.18. Detta innebar att det inte riktigt blev så mycket mer gjort. Jag hoppade över löprundan och kelade med kaninerna en runda medan jag slängde in mat och gjorde i ordning för natten hos dom. Och nu ska jag slänga mig framför tvn en stund tillsammans med sambon och katterna så får resten av listan sparas till morgondagen.

Godnatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar