fredag 3 juni 2011

Och en dag i solen...

 Nu har jag varit ledig i två dagar och den tredje lediga dagen i rad har precis börjat. Solen skiner och jag sitter här nyduschad (efter en löprunda) och äter min frukost. Sambon har gått till jobbet och det är bara jag och katterna hemma så därför tänkte jag passa på att lägga upp lite bilder från gårdagen. Det blev en händelserik dag. Lite över nio hämtade mina föräldrar mig för en tur till Vanneberga loppis. Väl där sprang jag på massvis med vänner som jag inte sett på hur länge som helst så en kort loppistur blev till en heldag i Tosteberga och med en avslutning här på Norregård.

 Men vi börjar med en bild på en häckande fiskmås som vi såg på parkeringen i Malmö i onsdags. Mellan två rader med parkerade bilar fanns en 30 cm bred gräsremsa där en fiskmås valt att bygga bo. Det säger en del om hur få bra häckningsplatser det måste finnas i storstan.





 En promenad tillsammans med vännerna i en betesmark längs med Tostebergas kust. Det var underbart vackert. Man kan titta hur länge som helst och man får inte nog av allt det vackra. Så det är tur att man har kamera så att man sen till vintern kan sitta här hemma under en filt och se allting en gång till.


Kvällen avslutades med att jag och sambon tog en tur med cyklarna. Vi skulle cyklat till Vä och tittat på lite fina saker men det får bli en annan dag. Igår fastnade vi hos hans föräldrar en lång stund och därför fick cykelturen bli lite kortare. Men vad gör det när naturen är lika vacker nära som långt bort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar