onsdag 22 juni 2011

I Gränna i dagarna två

I två dagar förra veckan var jag och en kollega i Gränna på kurs. Mycket trevligt var det. Intensivt men trevligt. Dagarna var långa och det känns som att jag fortfarande är trött (men det kan även vara min brors 25årsfest i lördags).

 Från hotellet tog jag denna bild över Gränna. Utsikten var enorm där uppe på kullen.

 På andra sidan (eller snarare mitt i) såg man Visingsborg på Visingsö.

 Vi fick sedan en guidad vandring ner till grannbyn Röttle där vi fick höra en lång historia om de många kvarnar som legat i den lilla byn genom tiderna. Kvarnen på bilden är fortfarande i drift för museiverksamhet.

 Byggnaden vid vattenfallet ska, om inte jag missminner mig, vara den första kvarnen som byggdes i byn.

Vandringen avslutades nere vid hamnen och efter detta underbara foto väntade en brant backe upp till hotellet och den stundande kvällsmaten. Gissa om man var hungrig och trött när man kom upp igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar