söndag 24 augusti 2014

Tillökning igen...

Förra veckan fick vi tillökning på Norregård. Ytterligare några små ulliga och gulliga kycklingar kläcktes. Nu är det en vecka gamla och har precis fått flytta in till de andra hönsen

En av småttingarna fick agera fotomodell i min hand. Den tackade mig genom att bajsa på mig. Men vad gör man inte...

8 små söta dunbollar springer där runt ute i halmen. Även om de redan börjar få lite fjädrar så är de fortfarande ganska duniga. Hönan i hörnet är deras mamma (om än inte biologiska så åtminstone den som fostrar dem).

Så här glassigt har de nästminsta kycklingarna det. Mitt på dagen ligger de och slöar i halmen medan de är ute och ränner i rastgården på tidiga mornar och sena kvällar. Som jag älskar mina höns. Det är verkligen ett djur jag rekommenderar. Det är bara lite jobb, det ger massor med ägg och de är fantastiskt roliga att titta på, speciellt om de försöker fånga flugor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar