lördag 26 juli 2014

Ny kamera = bloggen lever igen

Nu har jag fått (läs köpt) mig en ny kamera efter mycket om och med. Det innebär förhoppningsvis att jag ska kunna uppdatera bloggen betydligt mer frekvent framöver.

Förutom faktumet att det är så varmt att jag bara förmår att sitta stilla och glo i en hörna så ska jag försöka föreviga mitt liv och mina äventyr lite bättre framöver.

Kaninerna växer så det knakar. På bilden ser ni Rind och Lofn. Två honor och en hane finns kvar till salu. Är det någon som känner någon som vill ha en eller ett par underbara kaniner får ni gärna säga till.


Idun har ärvt sin fars förkärlek för att gräva. Tur att hon är så söt annars hade det inte varit värt att gå att snubbla i hålen för jämnan.


Putte och Freja ligger och njuter i skuggan och tycker att värmen är lika jobbig som jag tycker att den är.

Kycklingarna har nu fyllt två veckor och har fått flytta in till de andra hönsen och är jätteglada för det. De har massor med plats att springa på och hur mycket halm som helst att sprätta i.

 Man kan också ligga på mammas rygg och spana ut över omgivningarna. De är så söta när de hoppar rundor.

 Ena kullen vågade även titta ut en liten stund redan efter bara några minuter inne i hönshuset.

En riktig hönsmamma vallade dem längs med kanten och tog sedan in dem igen innan de han springa hur långt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar