tisdag 3 juni 2014

Den kungliga hufvudstaden

Under långhelgen som var förärade vi vår huvudstad med ett besök. Vi åkte upp redan på torsdagen och begav oss inte hem igen förrän på söndagen.

Efter att ha checkat in på hotellet spatserade vi rundor på stadens gator och torg. Bland annat kom vi bort till Rosenbad, slottet och gamla stan.

Fredagen bjöd på urdåligt väder, Vasamuseet och Sthlm fields och Metallica. Maken har velat se dem sedan han var 10 år gammal och det var en fröjd att se honom stå där och njuta. Så trots regn, rusk och kyla var det en toppendag.

På lördagskvällen blev det en promenad längs med vattnet vid Alvik (där vi bodde) för att sedan bli en hyfsat tidig kväll eftersom klockan skulle ringa i ottan dagen efter.

Generellt innebar vår resa mycket gående. Vi traskade runt överallt och tittade och njöt av allt vi kunde komma oss för. Vi konstaterade dessutom krasst att modet i Stockholm är något annorlunda mot vad jag anser är snyggt och lämpligt att ha på sig utanför hemmet men var och en gör som den vill. Men jag trodde inte i min vildaste fantasi att kläderna jag har i trädgården är något som klassas som coolt och inne i huvudstaden. Att dessutom välja att gå i gummistövlar när man inte ska traska runt i högt, blött gräs eller i ett dyngigt trädgårdsland kommer jag aldrig att förstå. Gummistövlar är nog det mest icke fotriktiga man kan sätta på sina fötter och dessutom blir man groteskt svettig om vaderna. Men det är min åsikt och så länge alla är nöjda med sin klädsel och trivs med det så är jag glad, om än förvånad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar