söndag 16 mars 2014

Vintern flyttar ut och våren flyttar in

I helgen har hela huset storstädats. Duschen har skrubbats ren från kalk, allting har dammats, dammsugits och torkats av. Sängen är renbäddad och nya gardiner i fönstren. Nu har jag minsann gjort mitt för att mana fram våren och mota bort vintern.

 På toaletten finns nu glädjande tulpaner och en tavla som min kära mor har målat en gång för länge sen. 1982 är den daterad. Färgerna passar precis in på toaletten och jag ler varje gång jag tittar på den.
Det är så roligt med den tavlan. Den hängde i källaren hos mina föräldrar när jag var mindre och i många år trodde jag att den föreställde en lök. Men så är det ju inte. Men all konst ligger väl i betraktarens ögon?

 Bordet har fått en ny blomma och glasskivan har blivit av med alla flottiga avtryck.

Tulpanerna från torget står och pryder köksbordet. Åh vad jag älskar att ha blommor inne. Någon gång ska min trädgård vara så rik på blommor att jag inte skäms över att plocka in ett gäng då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar