måndag 23 december 2013

Dan före dopparedan

Då är den snart här, julafton. Granarna är klädda, paketen är inslagna, tomtarna är på plats, vörtbröden är bakade och livet är skönt.

Kalla mig galen om ni vill men jag måste ha två granar nu för tiden. Det räckte med en förut när vi hade tv:n i vardagsrummet så att jag kunde se granen från soffan men sedan vi flyttade upp tv:n till ovanvåningen måste jag helt enkelt ha en gran där med. Och för er som tänkte tanken så kan jag inte låta verandan stå utan gran. Det är så vackert med en gran där så det vore att lura huset på julens mysigaste plats.

Så på verandan finns den stora ståtliga granen och mina två bockar och en tomte. Korgstolen står bredvid och mitt emot står två fåtöljer.

På ovanvåningen står en lite mindre gran som får ta hand om julklapparna i väntan på julafton.

Tyvärr blev mina kvällsbilder på granarna inget vidare så ni får hålla till godo med bilder i dagsljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar