onsdag 1 augusti 2012

Agda, Astrid och de andra

Igår var mina hönor ute i hönsgården för första gången. De verkar trivas så bra inne att de inte vill gå ut men igår så var de ute en liten stund.

Här har vi hönorna ute på bete. Observera deras sandlåda av märket John Deere i bakgrunden.

 Hönan Agda. Jag har hela tiden sagt att jag inte ska ha någon höna som heter Agda för att det är så klassiskt men när man får hem en höna som tuppen luggat ordentligt så att ryggen nästan är helt fri från fjädrar så är det svårt att låta bli. Hon är helt enkelt en Agda.

 Astrid är den andra vuxna hönan i min flock. Hon är lugn och metodiskt och ser till att alla de små får följa med överallt.

 Kycklingarna har inte fått namn än, det känns lite vanskligt när jag inte riktigt vet vilka som blir tuppar och vilka som blir hönor även om jag har mina misstankar.
Den svarta och ljusgråa i bild kallar sambon för kråkan och duvan. Han tror att jag har blivit lurad :)

Otroligt roligt med hönor måste jag säga. Igår drog vi dessutom in ett par grenar i hönsgården så att de ska ha någonstans att sitta även när de är ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar